top of page

În 2024, coridorul feroviar de mare viteză va fi dat în folosinţă

  • prejbanantonio
  • 10 aug. 2023
  • 2 min de citit

ree

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii a fost în vizită de lucru în Gara Simeria. Sorin Grindeanu a inspectat lucrările, a vorbit cu constructorul, dar şi cu autorităţile locale şi judeţene. Proiectul avea inițial termen de finalizare anul 2023, însă marele șantier feroviar de pe Coridorul IV Pan-European a acumulat întârzieri semnificative din cauza problemelor înâlnite în teren, în mai multe zone din județ. Acum ministrul spune că stadiul lucrărilor pe tronsonul Simeria Veche – Gurasada – Ilia este undeva la peste 75%, iar de la anul, vor putea circula pe aici trenuri cu o viteză de 160 km la oră.


Gara Simeria era cunoscută ca un important nod de cale ferată şi face parte din ultimul tronson al magistralei feroviare din Vestul ţării. Se intervine în această zonă încă din anul 2021. Echipele constructorului lucrează la peroane, la pasajul subteran şi pasarela pietonală, la instalațiile feroviare, dar şi la clădirea gării. Constructorul i-a explicat ministrului de ce proiectul este în întârziere şi spune că problemele s-au depăşit. Ministrul crede că de la anul, lucrarea care se întinde pe 42 de km, se va putea da în folosinţă.


Subtronsonul Simeria – Gurasada al magistralei are lungime de peste 40 de kilometri şi este construit de Asocierea FCC – Astaldi – Contratas y Ventas. Ministrul spune că fondurile sunt direcţionate prioritar către partea feroviară.


Tot în zona gării, la insistenţele admnistraţiei judeţene, ministrul s-a deplasat la vechiul pod rutier care traversează localitatea peste calea ferată.


Modernizarea infrastructurii feroviare este finanţată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020 şi de la bugetul de stat. Calea ferată între Simeria şi Arad va fi complet refacută, adică se vor moderniza peste 140 de kilometri de cale ferată, se construiesc 9 poduri feroviare peste Mureş, dar și mai multe tuneluri feroviare. Se dorește ca magistrala din vestul României să fie integrată în Coridorul IV pan-european, care urmează traseul Nurnberg - Praga - Viena - Budapesta - Curtici - Simeria - Sighişoara - Braşov – Bucureşti – Constanţa.



 
 
 

Comentarii


bottom of page