top of page

Autostrada A1 Margina – Holdea. Stadiul fizic al lucrărilor a depășit 40%

  • prejbanantonio
  • 5 nov.
  • 2 min de citit

ree


Lucrările la tunelurile de pe sectorul lipsă al autostrăzii A1, între Margina și Holdea, avansează constant. Constructorul are deschise 11 fronturi de lucru pentru realizarea galeriilor, fiind mobilizat cu aproximativ 800 de muncitori și peste 200 de utilaje pe șantier. Potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara (DRDP), la finalul lunii octombrie, stadiul fizic al lucrărilor a depășit 40%.


Pe această secțiune este proiectat cel mai lung tunel rutier din România: galeria unidirecțională de pe firul I, cu o lungime de aproape 2.000 de metri, și cea de pe firul II, care va depăși 1.800 de metri.


„Se lucrează la excavații și evacuarea materialului din galerii, la montarea umbrelelor de protecție și a ancorelor, la montarea cintrelor pentru sprijiniri, a plaselor și la aplicarea straturilor de torcret (beton pulverizat). În paralel, se desfășoară și lucrări de consolidare a terenului din zona tunelurilor”, precizează DRDP Timișoara.


La Tunelul 1, unde prima galerie a fost deja străpunsă, se execută structura de rezistență, fiind în desfășurare lucrările de betonare a radierului (partea inferioară a tunelului) și pregătirea pentru montarea hidroizolației. La a doua galerie a aceluiași tunel, lucrările la structura de rezistență au fost demarate, iar radierul se toarnă în prezent.


În zona celui de-al doilea tunel, unde o parte din galerii se realizează prin metoda „cut & cover” (săpătură deschisă), lucrările de protecție executate de la suprafață sunt aproape finalizate, iar echipele au început lucrările în subteran.


Pe lângă activitățile de la tuneluri, antreprenorul execută lucrări de terasamente, sisteme de scurgere a apelor și structuri de pe traseu – poduri și pasaje, unde se lucrează la armare, cofrare, rigle, cuzineți și la montarea dispozitivelor antiseismice.

Construcția acestui nou lot de autostradă este finanțată prin PNRR și are o valoare de 1,82 miliarde de lei (fără TVA).


Secțiunea Margina – Holdea urmează să fie finalizată în anul 2026 și va asigura circulația continuă pe autostradă între Sibiu și Nădlac II, pe Coridorul IV Pan-European.

 
 
 

Comentarii


bottom of page